Pilotní průkazy
PPL (A) - private pilot licence - soukromý pilot letounů
Pilotní průkaz pro letadla s větší hmotností než 450 kg a nebo letadel s větším počtem pasažerů než 2 (včetně pilota). Pokud máš ambice se létání intenzivně věnovat, létat zejména do zahraničí, přepravovat více jak 1 pasažéra, létat i v horších meterologických podmínkách než ostatní, případně nastoupit dráhu profesionálního pilota, pak přemýšlej o této licenci.
ULL (A) - pilot ultralehkého letadla
Pokud chceš létat spíše pro radost, maximálně s jedním pasažérem nebo sám (sama), mít možnost přistávat i mimo oficiální letiště a to vše za nízké ceny na letovou hodinu (oproti letounům), zajímej se o tuto pilotní kvalifikaci. Pokud tě létání opravdu chytí, můžeš pokračovat ve výcviku soukromého pilota letounů. Základ budeš mít skvělý.
GLD - pilot kluzáku
Krása letu vzduchem bez motoru jen za použití "stoupavých proudů" má své úžasné kouzlo. Od větroně nikdo neočekává, že by mohl být dopravním prostředkem. Je to létání pro radost a zejména velký sport s velkou tradicí v Čechách.
PPL (H) nebo ULL (H) - soukromý pilot helikoptéry a nebo pilot ultralehkého vrtulníku
Stejně jako u letounů existují i zde 2 typy pilotních průkazů, jež odpovídají podmínkám provozu stejně jako u letounů. Let vrtulníkem je úžasná věc. Výhodou je, že pilot může přistát i na velmi malé ploše (před domem, na zahradě). Tato výhoda je však vykoupena vysokými náklady na provoz vrtulníku.
MPG - pilot motorového padákového kluzáku
Jeden z nejlevnějších způsobů, jak se dostat a udržet ve vzduchu. Lze startovat a přistávat z jakékoliv vhodné plochy (pole). Při letu si můžete vychutnat z ma
lé výšky jakékoliv zákoutí na své cestě. Celý komplet se vejde do osobního automobilu a můžete jej mít kdekoliv s sebou.
ULL (T) - pilot motorového rogala
Další možnost velmi levného létání. Lze startovat a přistávat z jakékoliv vhodné plochy (pole). Oproti motorovému paraglidingu je motorové rogalo asi 2-4x rychlejší, ale zase jej nesložíte do osobního auta.
CPL( A) - Obchodní pilot letounů (Commercial Pilot Licence)
umožňuje živit se pilotovi létáním, ovšem pouze v omezené míře s jedním motorem tzn. minimální počet nalétaných hodin pro CPL/IR je 181 h 45 min., pro ATPL (A) Frozen je to 196 h 45 min. Držitelem platné licence ATPL se pilot stává až poté, co složí teoretickou zkoušku ATPL a jako druhý pilot nalétá 1500 hodin, včetně např. 250 hodin jako velitel letadla (PIC) a 75 hodin podle přístrojů (IR). CPL(A), takže slovem lajka člověk pro získání ATPL(A) musí mít všechny kvalifikace včetně kvalifikace na vícemotorová letadla a kvalifikaci na pilotáž letadla ve dvou a více lidech.
umožňuje pilotovi živit se létáním (v podstatě bez omezení)